Zelfkennis, emotionele intelligentie en interpersoonlijk inzicht (gevorderd)

Training Zelfkennis, emotionele intelligentie en interpersoonlijk inzicht (gevorderd)

"Vind je zakelijke kracht en balans, word evenwichtiger, ga goed om met je emoties en herken ze bij anderen. Hoe kun je het beste uit jezelf en anderen halen door jezelf en de ander te kennen, erkennen en herkennen. Leer emoties en gedrag te reguleren, af te stemmen en leer details op te merken in je omgeving waardoor je anderen en jezelf kunt lezen, in kunt spelen op de situatie en efectiever kunt worden. "

3 dagen, alles inclusief

In het kort

  • hoe ga ik om met mijn emoties, waarom trek ik me dingen aan, waarom voel ik wat ik voel en hoe kan ik dit ombuigen, hoe word ik evenwichtiger en krijgen anderen minder vat op mij?
  • wanneer voel ik mij aangesproken, aangevallen en ga ik mij verdedigen? Hoe neem ik dingen minder persoonlijk? Waarom stel ik me dominant of juist subdominant op in bepaalde situaties?
  • hoe vind ik mijn balans en begrijp ik mijzelf en anderen? Hoe kan ik personen en situaties beter inschatten? Hoe kan ik mijn stress verlagen, energie verhogen en meer open staan voor mijn omgeving?
  • wat zijn mijn triggers, mijn valkuilen en mijn persoonlijke doelen. Hoe kan ik mij comfortabeler en sterker voelen als persoon en in contacten met anderen, kan ik mijn emoties minder zichtbaar maken en meer openheid en enthousiasme overbrengen.
  • hoe kan ik meer overtuigen, hoe kan ik emoties lezen, bij mijzelf en bij anderen. Hoe kan ik anticiperen op anderen, hun non-verbale communicatie en hun emoties lezen en hier sensitief en empatisch op reageren. Hoe krijg ik meer grip op situaties en leer ik 'boven' mijn emoties en situaties te vliegen en er niet in meegezogen te worden.

Waarom deze training bij jou past?

Inhoudelijk kun je je inmiddels alles vragen over je werk, maar toch loop je regelmatig tegen situaties aan waarvan je later bij jezelf denkt: waarom heb ik dat op die manier opgelost? Was dit wel zo handig? Waarom trek ik het me zo aan? Waarom krijgt de ander zo’n vat op mij? Waarom laat ik me toch iedere keer verleiden om er op in te gaan? Waarom begon ik me te verdedigen? Waarom voelde ik me aangevallen? Waarom zei ik dat toch? Waarom voelde ik me daar zo vervelend bij? Waarom gaf ik de ander geen ruimte? Waarom stelde ik me zo dominant of juist subdominant op? Waarom heb ik me niet uitgesproken of waarom heb ik de ander niet uit laten spreken. Waarom heb ik niet geluisterd of waarom werd er niet naar mij geluisterd? Heb ik dat wel ten voordele van mijzelf opgelost of juist ten nadele van de ander? Waarom valt de ander mij zo aan of wekt de ander zo’n irritatie bij mij op? Waarom kiest de klant voor hem en niet voor mij? Waarom loopt het gesprek niet met de ander? Waarom voel ik mij zo aangesproken? Waarom kan ik anderen moeilijk overtuigen of word ik niet snel geloofd? Waarom krijg ik iets niet voor elkaar en de ander wel? Zo kunnen we nog honderden voorbeelden noemen waarbij in een zakelijke context je gevoel, je zelfkennis en je handelen elkaar continu beïnvloeden, verzwakken of versterken.

Aangezien de weg naar senioriteit geplaveit wordt door ervaringen hebben we naarmate onze carrière maar ook ons leven verder vordert steeds meer situaties meegemaakt en geleerd hoe je er het beste mee om kunt gaan. Van binnen, maar ook zeker naar buiten toe. Hoe je het een plaats geeft, hoe je het aan zou moeten pakken, wat de impact is op jezelf en bij anderen en hoe je de situatie in het vervolg kunt voorkomen. We leren onze sensoren te ontwikkelen waardoor we situaties en personen steeds beter kunnen inschatten. Maar ook jezelf leer je steeds beter kennen, wat je voelt, hoe je in elkaar steekt, hoe je reageert, wat je triggers zijn, waar je gemakkelijk de fout in kunt gaan, je zwakke en je sterke punten en hoe je deze kunt maskeren of exploiteren. Je bent ook steeds beter in staat om anderen aan te voelen, te lezen, gevaren en mogelijkheden te zien en je comfortabeler te voelen in de contacten met anderen.

In deze diepgaande en intensieve training hebben wij alles bijeengebracht om jou een boost te geven in je sociale vaardigheden, zodat de ervaringen van de toekomst voor jou minder verrassingen in zich hebben en je ze al van verre aan ziet komen. Je leert alles over je zelf en wat je drijft. Wat je triggers zijn, je valkuilen, waar een ander je kan raken of jij een ander kunt raken, waar je kwaliteiten liggen, waar je trots op mag zijn of al bent, waar je nog aan moet werken of wat je beter aan of af kunt leren, wat je primaire emoties zijn en hoe je deze kunt reguleren en beheersen. Je leert je emoties en gevoel analyseren, interpreteren maar vooral ook accepteren. Je zet hierbij een stap verder in zelfacceptatie en zelfbewustzijn en zult meer berusting hebben, rust ervaren en vooral ook uitstralen. Waar je je emoties kunt voelen, uiten, opkroppen of verstoppen kun je er ook wel eens een of meer verliezen. Dit ‘lekken’ van emoties kan een onbedoelde spiegel van je gedachten en gevoel geven, waar een ander op kan en zal reageren. Het kan je positie versterken maar ook zeker verzwakken, als een inbreuk voelen of iets anders overbrengen dan wat je in de situatie zou moeten overbrengen. Het kan je een ‘open boek’ laten zijn, kwetsbaar maken, een doelwit maken of zwak doen lijken. Ook kan deze spiegel je enthousiasme, trots of dominantie tonen, waardoor je anderen kan afschrikken, anders kan laten voelen, anders naar jou kan laten kijken of zelfs onbedoeld kwetsen.

Ook anderen lekken signalen. Je leert deze signalen feilloos te herkennen, interpreteren en je hierop af te stemmen. Je leert in hun spiegel te kijken en zelfs de meest minieme non-verbale signalen als houding, gedrag, intonatie, emoties en expressies te lezen waardoor je alle informatie hebt om je af te stemmen en je gespreksdoelen te bereiken. Je komt hierdoor beter beslagen ten ijs, hebt voorkennis, ziet gevaren en problemen aankomen, laat je niets meer wijsmaken en kunt waarheden van onwaarheden onderscheiden. Je kunt je impact vergroten door het al door te hebben wat een ander denkt en voelt voordat hij het zelf heeft. Je kunt anderen analyseren en hierop anticiperen. Je kunt op de meest effectieve wijze overtuigen en beïnvloeden. Je wordt sensitiever en empatischer, verdiept en verbreedt je sociale contacten en weet hoe je met verschillende mensen om moet gaan, ook degene waar je dit voorheen moeilijker bij vond. Je zult werken aan je observatievermogen en afstemmingsvaardigheden. Je leert boven gesprekken en emoties te ‘vliegen’ in plaats van er in te zitten. Doordat je meer inzicht krijgt ga je minder vanuit je primaire emoties reageren en meer bewust anticiperen om je doelen te bereiken. Je leert je beter af te stemmen en kunt gemakkelijker relativeren. Je komt hierdoor evenwichtiger, duidelijker en meer in balans over en zult je gemakkelijker kunnen begeven in verschillende al dan niet geladen gesprekssituaties. Je krijgt meer respect en hebt duidelijk situaties beter onder controle. Je eigen emoties en non-verbaal worden minder leesbaar, terwijl anderen juist een open boek voor je worden. Je zult je na de training als mens rijker voelen in kennis en een paar extra ogen zullen voor je geopend zijn. Kortom; een must voor iedereen die zich in de zakelijke arena beweegt en de bijbehorende gedragingen en emoties beter wil kunnen reguleren zowel bij jezelf als bij anderen. Je kunt effectiever anderen aansturen, motiveren en verbinden en zult je geloofwaardigheid en draagvlak vergroten en meer respect genieten.

Resultaten

  • je bent in staat om beter met je emoties om te gaan, ze te herkenen en pareren waardoor je sterker en evenwichtiger zult zijn
  • je krijgt zicht op de primaire gedachten en gevoelens van de ander en kunt hierop anticiperen, waardoor je meer acceptatie, draagvlak en respect krijgt doordat de ander zich begrepen en gewaardeerd voelt
  • je hebt een direct toepasbaar inzicht in de betekenis van gedrag, houding en uitingen van anderen
  • je kunt deze informatie gebruiken om te anticiperen, schakelen, positief beïnvloeden en interveniëren om zo gesprekken bij te sturen op het moment dat het er toe doet
  • je bent in staat gedragsinformatie te gebruiken om relaties te versterken, vergemakkelijken en verdiepen waardoor beiden hier voordeel bij behalen en het contact als plezieriger zullen ervaren
  • je kunt door het vroegtijdig signaleren van weerstand, irritatie, onvrede, onbegrip of onduidelijkheid o.a. fouten, communicatiestoornissen, escalaties en tijdverlies voorkomen en corrigeren als ze nog niet uitgegroeid zijn
  • je kunt ‘lezen’ wat er gezegd en niet gezegd wordt, de vraag achter de vraag achterhalen en signaleren of je nog op een lijn zit met de ander of de ander overtuigd hebt en zo nee hoe je dit alsnog kunt bereiken
  • je weet hoe je stroef lopende contacten gemakkelijker kunt laten verlopen en hoe je weerstand kunt ombuigen in meegaand gedrag
  • je bent in staat om waarheden van onwaarheden te onderscheiden, door sociaal wenselijk gedrag heen te prikken en komt door het inzetten van nieuw aangeleerde sensitiviteit voor minder verrassingen te staan
  • je begrijpt waarom de een je beter ligt dan de ander, waarom je naar bepaalde mensen toe trekt en waarom bepaalde mensen je beste of minder goede kant naar boven brengen en hoe je hier mee om kunt gaan
  • je leert constructiever om te gaan met de emoties van jezelf en anderen waardoor je boven gesprekken kunt ‘vliegen’ in plaats van er in te zitten, je primaire emoties beter kunt begrijpen en reguleren en emotioneel beladen gesprekken of situaties gemakkelijker kunt overzien en bijsturen.
  • je begrijpt hoe je door je gericht af te stemmen, gesprekken, situaties en relaties ten goede kunt beïnvloeden, waardoor zowel jezelf, je organisatie als de ander zich hier goed bij voelt en van kan profiteren
  • je komt door nieuwe inzichten en vaardigheden evenwichtiger, overtuigender, sensitiever, duidelijker, empatischer en meer in balans over en zult meer controle hebben over verschillende soorten situaties
  • je kunt ideeën, meningen, standpunten en besluiten makkelijker aan anderen duidelijk maken en wordt sneller geaccepteerd, geloofd, begrepen en in groepen opgenomen
  • je zult je na de training als mens rijker voelen in kennis en een paar extra ogen zullen voor je geopend zijn
  • je eigen emoties en non-verbale uitingen zijn minder leesbaar, terwijl anderen juist een open boek voor je worden
Eerstvolgende trainingen
do 24-10-2024, do 31-10-2024, do 07-11-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
Communicatie training voor een duidelijke prijs

Prijs inclusief

3 dagen training van een ervaren trainer
Certificaat van deelname
Materiaal, intake en support
3x arrangement, zaal en luxe lunch
alles inclusief trainingen om beter te communiceren

Je investering; duidelijk en overzichtelijk

Ga ook 3 dagen intensief werken aan je skills met een leuke groep en een toptrainer voor de all-in prijs van € 1.695,00 excl. btw. Nog niet overtuigd? Neem dan gerust contact of op of vraag onze uitgebreide brochure aan

trainingslocatie cursus Zelfkennis, emotionele intelligentie en interpersoonlijk inzicht (gevorderd)

Trainingszaal op een prettige locatie

Focus jezelf op de training en laat het je aan niets ontbreken. Aan alles is gedacht zodat jij het optimale rendement kunt halen en natuurlijk is alles inclusief. lees meer

trainingslunch communicatietraining

Inclusief is dan ook echt inclusief

Bij ons heb je geen verrassingen achteraf want alles is inclusief zoals de zaal, een befaamde lunch, materialen, arrangementen, gemotiveerde trainer, snacks, fruit, drankjes, intakegesprek en een certificaat. lees meer

Werken aan je manier van communiceren

3 lesdagen op een luxe locatie

Je brengt 3 dagen verspreid over weken door met een ervaren trainer, een leuke groep en op een prettige locatie. Kun je niet op een van de dagen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. lees meer

bereikbare communicatietrainingen op een toplocatie

Makkelijk bereikbaar met auto én ov

Ruim voldoende parkeerruimte en gunstig gelegen nabij uitvalswegen. Onze locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Wil je op de locatie overnachten, dan zijn op een aantal locaties hotelkamers aanwezig. lees meer

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Gratis telefonisch intake gesprek

Om zo goed mogelijk aan te sluiten op jouw wensen neem je, als je dit wilt, samen met je trainer vooraf je wensen door en maak je samen je leerdoel duidelijk. Zo weet je zeker dat je verwachtingen uitkomen. plan je intakegesprek

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Exclusief organiseren

Het is mogelijk om als organisatie of team een training exclusief te reserveren. Dit organiseren wij graag voor je. Door het claimen van exclusiviteit kun je zelf aangeven wie je aan de training wilt laten deelnemen.

Vergelijkbare trainingen...
cursus Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Bouw aan je skills om gesprekken en de uitkomsten daarvan in lijn te zetten met je doelen. Bouw actief aan relaties leer gesprekken om te buigen en beïnvloeden...
cursus Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Haal het meeste uit je talenten, kwaliteiten en persoonlijkheid en die van anderen, zodat je evenwichtiger in het leven staat, minder stress ervaart en meer con...
cursus Communiceren en overtuigen
Communiceren en overtuigen
Word een goede gesprekspartner, beweeg je makkelijker en sterker in gesprekken met anderen en in groepen en weet beter te overtuigen en op het gespreksverloop t...
Communicatie
Effectief communiceren
Succesvol beïnvloeden
Persoonlijke kracht
Solliciteren
Houding & uitstraling
Persoonlijke uitstraling
Profileren
Persoonlijke kracht
Leidinggeven
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor leidinggevenden
Aansturen en coachen
Verkopen & adviseren
Jezelf 'verkopen' in gesprekken
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor verkopers en adviseurs
Excelleren in communiceren en beïnvloeden
Talentontwikkeling & kwaliteiten
Zelfreflectie, talentontwikkeling en kwaliteiten
Intelligent omgaan met je talenten
Persoonlijke kracht, motivatie en communicatie
Persoonlijk leiderschap
Persoonlijke uitstraling
Persoonlijk leiderschap
Assertief profileren