Communiceren en overtuigen

Training Communiceren en overtuigen

"Word een goede gesprekspartner, beweeg je makkelijker en sterker in gesprekken met anderen en in groepen en weet beter te overtuigen en op het gespreksverloop te anticiperen"

3 dagen, alles inclusief

In het kort

  • ik wil meer kunnen bereiken in gesprekken met verschillende soorten personen, mijn standpunten beter over kunnen brengen, sneller begrepen worden en beter kunnen beargumenteren
  • ik wil weerstand, gedrag en feedback vanuit verschillende invalshoeken en karakters leren begrijpen en hoe ik dit zo kan ombuigen dat ik mijn gespreksdoelen beter haal en vaker tevreden uit een gesprek kom
  • ik wil duidelijker overkomen zowel verbaal als non-verbaal, consistent worden in mijn uitingen, serieus genomen worden, mijn mening of visie over kunnen brengen en leren hoe ik verschillend met verschillende typen personen om kan gaan
  • ik wil het verloop en de uitkomst van gesprekken kunnen inschatten en bijsturen, verwachtingen en gedragingen kunnen begrijpen om in minder tijd en met meer effect persoonlijke en zakelijke gesprekken te kunnen voeren
  • Ik wil goed om kunnen gaan met lastig gedrag in gesprekken, weten waar het vandaan komt, hoe ik het vroegtijdig kan herkennen en hoe ik er het beste op in kan spelen

Waarom deze training bij jou past?

Je voert de hele dag gesprekken, van een praatje met de buurman voordat je naar je werk gaat en waar de belangen klein zijn tot een zakelijk overleg op het werk waar de belangen groot kunnen zijn. We doen dit deels bewust, maar meer nog onbewust. Het gaat bijna zo vanzelfsprekend dat bijna niemand er meer over nadenkt. Toch kan communicatie soms meer impact hebben dan je wilt of beseft. Zowel thuis als op het werk vereisen verschillende rollen en verwachtingen dat je een andere aanvliegroute kiest of op een andere manier communiceert. Zo zal een gesprek met familie of vrienden anders zijn dan met iemand op het werk. Een gesprek met een directe collega zal anders zijn dan een gesprek met je leidinggevende of een klant die je graag binnen wilt krijgen. Zo zal een gesprek over je functioneren anders verlopen dan een vergadering. Zal een gesprek voor een nieuwe functie wat anders van je vragen dan een gesprek met iemand die je moet aansturen of een gesprekje bij de koffieautomaat. Je ziet dat je continu vanuit andere invalshoeken naar communicatie kijkt vanuit steeds een andere context. Wat namelijk continu verandert is het doel dat je hebt en de persoonlijkheid en rol van de persoon tegenover je. Datgene wat niet verandert ben jij, maar wat wel verandert is hoe je je opstelt, wat je zegt, wat je niet zegt en hoe je overkomt om dat doel te bereiken. De manier waarop je communiceert kan het verschil bepalen tussen succes en geen succes, wel of geen nieuwe functie, of er wel of niet naar je geluisterd wordt, escalatie of de-escalatie, of je wel of niet overtuigt, of je zichtbaar of onzichtbaar bent, of de klant voor jou kiest of voor een ander, of het je gegund wordt of juist niet, of je wel of niet het respect krijgt van de ander, of je wel of niet geloofd wordt.

Soms bereik je niet helemaal wat je zou willen, zonder dat je precies weet hoe dit komt, wat er fout gaat, wat er wringt. Je hoort dit misschien van anderen terug of je voelt het aan maar het wordt niet uitgesproken. Je weet zelf dat je hierin nog verder kunt groeien om de manier waarop je gesprekken aanpakt naar een hoger niveau te trekken. Weet je bijvoorbeeld niet altijd te overtuigen? Weet je niet goed hoe je je kunt voorbereiden? Vind je het lastig om in te breken in een gesprek? Zit je niet altijd op een lijn met de ander of voel je de sfeer en de nuances niet altijd goed aan? Ben je inhoudelijk sterk maar vind je het lastig dit over te brengen? Heb je moeite met social talk om een sfeer neer te zetten? Voel je niet altijd even goed aan of je iets nu wel of niet moet zeggen? Word je wel eens als bot gezien of juist als te meegaand? Nemen ze je niet serieus, kom je te jeugdig over of juist te serieus? Vind je het makkelijker om met je vrienden te praten dan met die moeilijke collega? Praat je gemakkelijk met mensen die je graag mag, maar sla je dicht tegenover bepaalde collega’s of leidinggevenden? Ben je een open boek voor anderen en laat je te veel van jezelf zien? Kun je je mening niet altijd goed overbrengen? Vind je het lastig om mensen aan te spreken op verkeerd gedrag of op een fout? Heb je juist zelf moeite met het incasseren van kritiek of feedback? Vind je het moeilijk om te anticiperen op de loop van een gesprek? In al deze voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer denkbaar, kan je communicatie je in de weg staan om je ambities waar te maken en om je persoonlijke doelen te bereiken.

Met deze training ontdek je hoe je het beste met anderen kunt communiceren om je doelen te bereiken. Je gaat begrijpen hoe je makkelijker met verschillende soorten mensen om kunt gaan, ook mensen waarbij je dit nu moeilijker vindt. Je gaat begrijpen waarom de een je beter ligt dan de ander en de gesprekken niet bij iedereen even soepel zullen lopen. Ook leer je wanneer en waarom je mensen als lastig ervaart en hoe je het beste met dit voor jou lastige gedrag om kunt gaan. Je leert hoe je omgaat met anders denkenden dan jij en met situaties waarin je je nu nog niet altijd even zeker voelt of waar je nog geen routine in ontwikkeld hebt. Je kunt je beter verplaatsen in de rol van de ander en de verwachtingen beter inschatten. Je zult begrijpen waarom jij een gesprek anders kunt ervaren dan de ander, welke signalen je op kunt pikken en hoe je reageert in verschillende soorten gesprekken met uiteenlopende personen. Je leert hoe je de ander beter kunt bereiken en onderlinge relaties kunt verbeteren. Je leert te luisteren en feedback te geven. Je leert sensitiever te worden en empatisch over te komen. Je leert je toegankelijkheid te vergroten en je leert mensen zo te benaderen dat zij zich naar je open zullen stellen en respect voor je zullen krijgen. Je hoeft hier niet voor te veranderen, maar door op een andere manier te leren kijken, inzicht te krijgen en hierop te anticiperen zul je merken dat je direct al resultaat gaat zien in je gesprekken met anderen, zowel zakelijk als natuurlijk ook privé. Je effectiviteit zal hierdoor vergroten, je speelt beter in op signalen, zult meer persoonlijke doelen halen en je voelt je zekerder in gesprekken en contacten met anderen.

Werkwijze

Je hoeft dit niet allemaal alleen te doen. Al vanaf het moment dat je je met ons in contact komt, zal een enthousiaste trainer aan je gekoppeld worden die je hierbij gaat helpen. Zo kun je vooraf al een vrijblijvend telefoongesprek hebben met je eigen trainer om de leerdoelen door te nemen of te kijken welke groep bij je past. Voordat de training start vul je voorbereidende vragen in om je leerdoel voor jou en je trainer duidelijk te krijgen. Samen met je trainer, maar ook met je medecursisten, kom je er vervolgens in de trainingsdagen achter hoe je nu communiceert, hoe je dit zelf graag veranderd wilt zien, maar vooral ook hoe je jouw manier van communiceren kunt optimaliseren, zonder jezelf kwijt te raken. We kijken dan zowel naar je verbale als non-verbale communicatie en zelfpresentatie. Door de dagen heen krijg je verschillende analyses en gerichte adviezen van je trainer alsmede feedback van je medecursisten en dit allemaal in een constructieve en prettige sfeer. Samen gaan we naar gesprekken kijken waardoor je de ervaring en het vertrouwen krijgt dat je het na de training ook zelf kunt. In de tussenliggende weken kun je direct oefenen en resultaat zien.

Resultaten

  • je weet hoe je sterker kunt staan in één-op-één gesprekken en in groepen, meer kunt bereiken en gesprekken slimmer kunt aanpakken
  • je kunt gesprekssituaties en persoonskenmerken herkennen, achterhalen wat de ander écht bedoelt, weerstand signaleren en het verloop van gesprekken doorzien en bijsturen
  • je begrijpt hoe zowel jijzelf als anderen vanuit verschillende rollen en persoonlijkheidskenmerken een verschillende aanvliegroute nodig hebben om elkaar te bereiken en samen succesvoller te zijn in gesprekken
  • je weet hoe je makkelijker met verschillende soorten mensen om kunt gaan en ze kunt overtuigen, ook mensen waarbij je dit nu moeilijker vindt of waarbij je je persoonlijk aangesproken of aangevallen voelt
  • je begrijpt waarom de een je beter ligt dan de ander, de gesprekken niet bij iedereen even soepel zullen lopen en hoe je dit kunt verbeteren
  • je weet hoe je om kunt gaan met anders denkenden dan jij en met situaties waarin je je nu nog niet altijd even zeker voelt of waar je nog geen routine in ontwikkeld hebt
  • je weet welke manier van communiceren bij jou en je kwaliteiten past, hoe je nu overkomt, wat de sterke kanten daarvan zijn en welke weerstand je zou kunnen voorkomen
  • je weet hoe je de ander kunt bereiken, overtuigen, onderlinge relaties kunt verbeteren en het vertrouwen en respect kunt krijgen
  • je weet hoe je sensitiever kunt zijn, beter kunt luisteren, in kunt spelen op de sfeer en de persoon en hoe je empatischer over kunt komen
  • je bent toegankelijker en sterker in gesprekken en je kunt mensen zo benaderen dat zij zich prettiger bij je voelen en zich naar je open zullen stellen of meegaand gedrag gaan vertonen
  • je hebt meer inzicht in signalen tijdens gesprekken en kunt hier gemakkelijker op anticiperen om draagvlak te krijgen en om je eigen visie, ideeën of mening helder en duidelijk over te brengen op anderen en conflicten te voorkomen
  • je voelt je zekerder in gesprekken, netwerkgelegenheden en contacten met anderen en weet meer van je persoonlijke doelen te bereiken

Wil je je nog verder ontwikkelen of je verder verdiepen?

Wil je alles begrijpen van de communicatie van anderen, dan kunnen wij je de training ‘Gevorderd communiceren, profileren, emotionele intelligentie en non-verbale vaardigheden’ aanraden als vervolgtraining. In deze training leer je geavanceerde technieken om anderen te kunnen ‘lezen’, positief beïnvloeden en bereiken. Je begrijpt na deze training waarom anderen overkomen zoals ze doen, waarom ze waardering krijgen en succes hebben. Je kan hierdoor anderen beter motiveren, begrijpen, weten wat ze echt denken en hoe je hier op kunt anticiperen om je eigen doelen te bereiken. Deze training vormt een logisch vervolg op de training Effectief communiceren en overtuigen.

Eerstvolgende trainingen
di 09-04-2024, di 16-04-2024, di 23-04-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
vr 17-05-2024, vr 24-05-2024, vr 31-05-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
Communicatie training voor een duidelijke prijs

Prijs inclusief

3 dagen training van een ervaren trainer
Certificaat van deelname
Materiaal, intake en support
3x arrangement, zaal en luxe lunch
alles inclusief trainingen om beter te communiceren

Je investering; duidelijk en overzichtelijk

Ga ook 3 dagen intensief werken aan je skills met een leuke groep en een toptrainer voor de all-in prijs van € 1.695,00 excl. btw. Nog niet overtuigd? Neem dan gerust contact of op of vraag onze uitgebreide brochure aan

trainingslocatie cursus Communiceren en overtuigen

Trainingszaal op een prettige locatie

Focus jezelf op de training en laat het je aan niets ontbreken. Aan alles is gedacht zodat jij het optimale rendement kunt halen en natuurlijk is alles inclusief. lees meer

trainingslunch communicatietraining

Inclusief is dan ook echt inclusief

Bij ons heb je geen verrassingen achteraf want alles is inclusief zoals de zaal, een befaamde lunch, materialen, arrangementen, gemotiveerde trainer, snacks, fruit, drankjes, intakegesprek en een certificaat. lees meer

Werken aan je manier van communiceren

3 lesdagen op een luxe locatie

Je brengt 3 dagen verspreid over weken door met een ervaren trainer, een leuke groep en op een prettige locatie. Kun je niet op een van de dagen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. lees meer

bereikbare communicatietrainingen op een toplocatie

Makkelijk bereikbaar met auto én ov

Ruim voldoende parkeerruimte en gunstig gelegen nabij uitvalswegen. Onze locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Wil je op de locatie overnachten, dan zijn op een aantal locaties hotelkamers aanwezig. lees meer

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Gratis telefonisch intake gesprek

Om zo goed mogelijk aan te sluiten op jouw wensen neem je, als je dit wilt, samen met je trainer vooraf je wensen door en maak je samen je leerdoel duidelijk. Zo weet je zeker dat je verwachtingen uitkomen. plan je intakegesprek

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Exclusief organiseren

Het is mogelijk om als organisatie of team een training exclusief te reserveren. Dit organiseren wij graag voor je. Door het claimen van exclusiviteit kun je zelf aangeven wie je aan de training wilt laten deelnemen.

Vergelijkbare trainingen...
cursus Communiceren en overtuigen
Communiceren en overtuigen
Word een goede gesprekspartner, beweeg je makkelijker en sterker in gesprekken met anderen en in groepen en weet beter te overtuigen en op het gespreksverloop t...
cursus Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Haal het meeste uit je talenten, kwaliteiten en persoonlijkheid en die van anderen, zodat je evenwichtiger in het leven staat, minder stress ervaart en meer con...
cursus Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Bouw aan je skills om gesprekken en de uitkomsten daarvan in lijn te zetten met je doelen. Bouw actief aan relaties leer gesprekken om te buigen en beïnvloeden...
Communicatie
Effectief communiceren
Succesvol beïnvloeden
Persoonlijke kracht
Solliciteren
Houding & uitstraling
Persoonlijke uitstraling
Profileren
Persoonlijke kracht
Leidinggeven
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor leidinggevenden
Aansturen en coachen
Verkopen & adviseren
Jezelf 'verkopen' in gesprekken
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor verkopers en adviseurs
Excelleren in communiceren en beïnvloeden
Talentontwikkeling & kwaliteiten
Zelfreflectie, talentontwikkeling en kwaliteiten
Intelligent omgaan met je talenten
Persoonlijke kracht, motivatie en communicatie
Persoonlijk leiderschap
Persoonlijke uitstraling
Persoonlijk leiderschap
Assertief profileren