Zelfpresentatie, presence en awareness

Training Zelfpresentatie, presence en awareness

"Vergroot je eigen en omgevingsbewustzijn, ken jezelf en weet hoe je jezelf het beste kunt presenteren"

3 dagen, alles inclusief

In het kort

  • ik wil weten wat mijn kwaliteiten zijn en begrijpen hoe ik deze overtuigend om kan zetten in een succesvol gesprek, optimaal gebruik makend van signalen, de vraag achter de vragen, technieken en interventies
  • ik wil leren hoe ik gesprekssituaties kan doorzien, resultaten aan kan zien komen, vroegtijdig kan bijsturen en meer succes kan krijgen in gesprekken door anderen beter in te kunnen schatten, signalen oppakken hoe het gesprek verloopt, hoe jij het doet en hoe de ander er in zit
  • ik wil weten hoe ik zowel mijn gedrag, uitingen en gevoel kan bijsturen bij directe feedback, miscommunicatie, confrontatie en kritiek maar ook bij subtiele signalen van opportunities, meegaandheid, weerstand, irritaties, onwaarheden, bluffen, acceptatie of onduidelijkheid
  • ik wil met mijn communicatie beter aansluiten op mijn gesprekspartner om meer resultaat te boeken, acceptatie te krijgen, vertrouwen te winnen, relaties op en uit te bouwen en sneller kansen af te dwingen

Waarom deze training bij jou past?

We zitten allemaal wel eens in de situatie dat je jezelf of je kennis moet ‘verkopen’. Dit kan bij een solliciatiegesprek zijn, bij een klant, een auditie of een adviesgesprek. Je wilt dan zeker weten dat je goed overkomt en wilt je persoonlijke doel behalen, of dit nu het binnenhalen van die opdracht of goede baan is, een order van die klant of de acceptatie van je advies. Maar wat bepaalt nu dat de ander voor jou kiest? Wanneer gaat de ander mee met jouw visie? Hoe weet je dat het gesprek goed loopt of juist de verkeerde kant op gaat? Wat kun je aflezen aan de ander en hoeveel waarde kun je daar aan hechten? Wat kun je doen om het verloop van het gesprek bij te sturen? Hoe kun je aflezen en doorhebben wat de ander van jou of jouw plan denkt? Hoe kun je de uitkomst beïnvloeden? Dit zijn allemaal vragen waar je een antwoord op krijgt in deze training. Je communicatie kan soms meer impact hebben dan je wilt of beseft. Zowel thuis als op het werk vereisen verschillende rollen en verwachtingen dat je een andere aanvliegroute kiest of op een andere manier communiceert. Zo zal een gesprek met familie of vrienden anders zijn dan met iemand op het werk. Een gesprek met een directe collega zal anders zijn dan een gesprek met je leidinggevende of een klant die je graag binnen wilt krijgen. Zo zal een gesprek over je functioneren anders verlopen dan een vergadering. Zal een gesprek voor een nieuwe functie wat anders van je vragen dan een gesprek met iemand die je moet aansturen of een gesprekje bij de koffieautomaat. Je ziet dat je continu vanuit andere invalshoeken naar communicatie kijkt vanuit steeds een andere context. Wat namelijk continu verandert is het doel dat je hebt en de persoonlijkheid en rol van de persoon tegenover je. Datgene wat niet verandert ben jij, maar wat wel verandert is hoe je je opstelt, wat je zegt, wat je niet zegt en hoe je overkomt om dat doel te bereiken. De manier waarop je communiceert kan het verschil bepalen tussen succes en geen succes, wel of geen nieuwe functie, of er wel of niet naar je geluisterd wordt, escalatie of de-escalatie, of je wel of niet overtuigt, of je zichtbaar of onzichtbaar bent, of de klant voor jou kiest of voor een ander, of het je gegund wordt of juist niet, of je wel of niet het respect krijgt van de ander, of je wel of niet geloofd wordt.

Soms bereik je niet helemaal wat je zou willen, zonder dat je precies weet hoe dit komt, wat er fout gaat, wat er wringt. Je hoort dit misschien van anderen terug of je voelt het aan maar het wordt niet uitgesproken. Je weet zelf dat je hierin nog verder kunt groeien om de manier waarop je gesprekken aanpakt naar een hoger niveau te trekken. Weet je bijvoorbeeld niet altijd te overtuigen? Weet je niet goed hoe je je kunt voorbereiden? Vind je het lastig om in te breken in een gesprek? Zit je niet altijd op een lijn met de ander of voel je de sfeer en de nuances niet altijd goed aan? Ben je inhoudelijk sterk maar vind je het lastig dit over te brengen? Heb je moeite met social talk om een sfeer neer te zetten? Voel je niet altijd even goed aan of je iets nu wel of niet moet zeggen? Word je wel eens als bot gezien of juist als te meegaand? Nemen ze je niet serieus, kom je te jeugdig over of juist te serieus? Vind je het makkelijker om met je vrienden te praten dan met die moeilijke collega? Praat je gemakkelijk met mensen die je graag mag, maar sla je dicht tegenover bepaalde collega’s of leidinggevenden? Ben je een open boek voor anderen en laat je te veel van jezelf zien? Kun je je mening niet altijd goed overbrengen? Vind je het lastig om mensen aan te spreken op verkeerd gedrag of op een fout? Heb je juist zelf moeite met het incasseren van kritiek of feedback? Vind je het moeilijk om te anticiperen op de loop van een gesprek? In al deze voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer denkbaar, kan je communicatie je in de weg staan om je ambities waar te maken en om je persoonlijke doelen te bereiken.

Met deze training ontdek je hoe je het beste met anderen kunt communiceren om jezelf positief te ‘verkopen’. Dit betekent niet dat je je anders neerzet dan je bent, maar dat de ander goed kan inschatten wie je bent en wat ze aan je hebben. Je gaat begrijpen hoe je makkelijker met verschillende soorten mensen om kunt gaan, ook mensen waarbij je dit nu moeilijker vindt. Je gaat begrijpen waarom de een je beter ligt dan de ander en de gesprekken niet bij iedereen even soepel zullen lopen. Ook leer je wanneer en waarom je mensen als lastig ervaart en hoe je het beste met dit voor jou lastige gedrag om kunt gaan. Je leert hoe je omgaat met anders denkenden dan jij en met situaties waarin je je nu nog niet altijd even zeker voelt of waar je nog geen routine in ontwikkeld hebt. Je kunt je beter verplaatsen in de rol van de ander en de verwachtingen beter inschatten. Je zult begrijpen waarom jij een gesprek anders kunt ervaren dan de ander, welke signalen je op kunt pikken en hoe je reageert in verschillende soorten gesprekken met uiteenlopende personen. Je leert hoe je de ander beter kunt bereiken en onderlinge relaties kunt verbeteren. Je leert te luisteren en feedback te geven. Je leert sensitiever te worden en empatisch over te komen. Je leert je toegankelijkheid te vergroten en je leert mensen zo te benaderen dat zij zich naar je open zullen stellen en respect voor je zullen krijgen. Je hoeft hier niet voor te veranderen, maar door op een andere manier te leren kijken, inzicht te krijgen en hierop te anticiperen zul je merken dat je direct al resultaat gaat zien in je gesprekken met anderen, zowel zakelijk als natuurlijk ook privé. Je effectiviteit zal hierdoor vergroten, je speelt beter in op signalen, zult meer persoonlijke doelen halen en je voelt je zekerder in gesprekken en contacten met anderen.

Resultaten

  • je weet hoe je sterker kunt staan in één-op-één gesprekken zoals intakegesprekken, sollicitatiegesprekken, adviesgesprekken of kennismakingsgesprekken en meer kunt bereiken en gesprekken slimmer kunt aanpakken
  • je kunt gesprekssituaties en persoonskenmerken herkennen, achterhalen wat de ander écht bedoelt, opportunities herkennen, weerstand signaleren, het resultaat voorspellen en het verloop van gesprekken doorzien en bijsturen
  • je begrijpt hoe zowel jijzelf als anderen vanuit verschillende rollen en persoonlijkheidskenmerken een verschillende aanvliegroute nodig hebben om elkaar te bereiken, de gunfactor te krijgen, de opdracht of baan te krijgen en tot elkaar te komen in gesprekken
  • je weet hoe je makkelijker met verschillende soorten mensen om kunt gaan en ze kunt overtuigen, ook mensen waarbij je dit nu moeilijker vindt of waarbij je je persoonlijk aangesproken of aangevallen voelt
  • je weet welke manier van communiceren bij jou en je kwaliteiten past, hoe je nu overkomt, wat de sterke kanten daarvan zijn en welke weerstand je zou kunnen voorkomen
  • je begrijpt waarom de een je beter ligt dan de ander, de gesprekken niet bij iedereen even soepel zullen lopen en hoe je dit kunt verbeteren om meer resultaat te boeken
  • je weet hoe je om kunt gaan met anders denkenden dan jij terwijl je toch iets van ze gedaan wilt krijgen en hoe je om kunt gaan met situaties waarin je je nu nog niet altijd even zeker voelt of waar je nog geen routine in ontwikkeld hebt
  • je weet hoe je de ander kunt bereiken, overtuigen, onderlinge relaties kunt verbeteren en het vertrouwen en respect kunt krijgen
  • je weet hoe je sensitiever kunt zijn, draagvlak kunt krijgen, beter kunt luisteren, in kunt spelen op de sfeer en de persoon en hoe je empatischer over kunt komen
  • je bent toegankelijker en sterker in gesprekken en je kunt mensen zo benaderen dat zij zich prettiger bij je voelen en zich naar je open zullen stellen of meegaand gedrag gaan vertonen
  • je hebt meer inzicht in signalen tijdens gesprekken en kunt hier gemakkelijker op anticiperen om draagvlak te krijgen en om je eigen visie, ideeën of mening helder en duidelijk over te brengen op anderen en conflicten te voorkomen
  • je voelt je zekerder in gesprekken, netwerkgelegenheden en contacten met anderen en weet meer van je persoonlijke doelen te bereiken

Wil je je nog verder ontwikkelen of je verder verdiepen?

Wil je alles begrijpen van de communicatie van anderen, dan kunnen wij je de training ‘Gevorderd communiceren, profileren, emotionele intelligentie en non-verbale vaardigheden’ aanraden als vervolgtraining. In deze training leer je geavanceerde technieken om anderen te kunnen ‘lezen’, positief beïnvloeden en bereiken. Je begrijpt na deze training waarom anderen overkomen zoals ze doen, waarom ze waardering krijgen en succes hebben. Je kan hierdoor anderen beter motiveren, begrijpen, weten wat ze echt denken en hoe je hier op kunt anticiperen om je eigen doelen te bereiken. Deze training is een logisch vervolg op de training Zelfpresentatie, presence en awareness.

Eerstvolgende trainingen
di 09-04-2024, di 16-04-2024, di 23-04-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
vr 17-05-2024, vr 24-05-2024, vr 31-05-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
Communicatie training voor een duidelijke prijs

Prijs inclusief

3 dagen training van een ervaren trainer
Certificaat van deelname
Materiaal, intake en support
3x arrangement, zaal en luxe lunch
alles inclusief trainingen om beter te communiceren

Je investering; duidelijk en overzichtelijk

Ga ook 3 dagen intensief werken aan je skills met een leuke groep en een toptrainer voor de all-in prijs van € 1.695,00 excl. btw. Nog niet overtuigd? Neem dan gerust contact of op of vraag onze uitgebreide brochure aan

trainingslocatie cursus Zelfpresentatie, presence en awareness

Trainingszaal op een prettige locatie

Focus jezelf op de training en laat het je aan niets ontbreken. Aan alles is gedacht zodat jij het optimale rendement kunt halen en natuurlijk is alles inclusief. lees meer

trainingslunch communicatietraining

Inclusief is dan ook echt inclusief

Bij ons heb je geen verrassingen achteraf want alles is inclusief zoals de zaal, een befaamde lunch, materialen, arrangementen, gemotiveerde trainer, snacks, fruit, drankjes, intakegesprek en een certificaat. lees meer

Werken aan je manier van communiceren

3 lesdagen op een luxe locatie

Je brengt 3 dagen verspreid over weken door met een ervaren trainer, een leuke groep en op een prettige locatie. Kun je niet op een van de dagen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. lees meer

bereikbare communicatietrainingen op een toplocatie

Makkelijk bereikbaar met auto én ov

Ruim voldoende parkeerruimte en gunstig gelegen nabij uitvalswegen. Onze locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Wil je op de locatie overnachten, dan zijn op een aantal locaties hotelkamers aanwezig. lees meer

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Gratis telefonisch intake gesprek

Om zo goed mogelijk aan te sluiten op jouw wensen neem je, als je dit wilt, samen met je trainer vooraf je wensen door en maak je samen je leerdoel duidelijk. Zo weet je zeker dat je verwachtingen uitkomen. plan je intakegesprek

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Exclusief organiseren

Het is mogelijk om als organisatie of team een training exclusief te reserveren. Dit organiseren wij graag voor je. Door het claimen van exclusiviteit kun je zelf aangeven wie je aan de training wilt laten deelnemen.

Vergelijkbare trainingen...
cursus Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Bouw aan je skills om gesprekken en de uitkomsten daarvan in lijn te zetten met je doelen. Bouw actief aan relaties leer gesprekken om te buigen en beïnvloeden...
cursus Persoonlijke uitstraling, kwaliteiten en profilering
Persoonlijke uitstraling, kwaliteiten en profilering
Sta sterker met een bewuste uitstraling, authentiek vanuit je kwaliteiten, krachtig vanuit je talenten en profilerend vanuit je vermogens
cursus Persoonlijk leiderschap
Persoonlijk leiderschap
Haal het meeste uit je kwaliteiten, persoonlijkheid zodat je evenwichtiger in het leven staat, minder stress ervaart en meer controle hebt.
Communicatie
Effectief communiceren
Succesvol beïnvloeden
Persoonlijke kracht
Solliciteren
Houding & uitstraling
Persoonlijke uitstraling
Profileren
Persoonlijke kracht
Leidinggeven
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor leidinggevenden
Aansturen en coachen
Verkopen & adviseren
Jezelf 'verkopen' in gesprekken
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor verkopers en adviseurs
Excelleren in communiceren en beïnvloeden
Talentontwikkeling & kwaliteiten
Zelfreflectie, talentontwikkeling en kwaliteiten
Intelligent omgaan met je talenten
Persoonlijke kracht, motivatie en communicatie
Persoonlijk leiderschap
Persoonlijke uitstraling
Persoonlijk leiderschap
Assertief profileren