Communiceren, profileren, emotionele intelligentie en non-verbale vaardigheden (gevorderd)

Training Communiceren, profileren, emotionele intelligentie en non-verbale vaardigheden (gevorderd)

"In deze vervolgtraining voor gevorderden leer je anderen te 'lezen', positief beïnvloeden en bereiken. Je leert met jouw kwaliteiten als uitgangspunt, signalen van de ander op te pakken en effectief te schakelen in (belangrijke) gesprekken. Deze training is ontwikkeld als verdiepingstraining op een van onze basistrainingen en leent zich goed voor bijvoorbeeld advies-, klant- en sollicitatiegesprekken maar is eigenlijk toepasbaar op elk communicatiemoment in je zakelijke- en privéleven."

3 dagen, alles inclusief

In het kort

  • ik wil gedrag, uitingen en emoties bij mezelf en anderen leren herkennen, begrijpen en ombuigen en hierdoor in staat zijn om effectiever te worden in mijn communicatie met anderen en beter kunnen anticiperen op gesprekken en situaties
  • ik wil leren luisteren wat er impliciet gezegd wordt en 'lezen' wat er niet gezegd wordt en mijzelf aanleren om beter te schakelen, de loop van het gesprek kunnen beïnvloeden, situaties te keren en gesprekken op tijd bij te sturen, de vraag achter de vraag te achterhalen en de waarheid boven tafel te krijgen
  • ik wil beter inzicht krijgen in hoe ik relaties kan versterken, gesprekken succesvoller kan laten verlopen, meer draagvlak, respect en empathie kan krijgen en mij zakelijk makkelijker kan bewegen in sociaal uitdagende situaties
  • ik wil anderen leren doorzien, gesprekssituaties aan kunnen zien komen en hier adequaat op kunnen anticiperen met behoud van de goede relatie

Waarom deze training bij jou past?

Vaak is het omgaan met anderen zo vanzelfsprekend geworden, dat wij nog maar weinig bewust waarnemen wat er tussen de regels door gezegd wordt. Toch communiceer je de hele dag, bewust en onbewust. Of het nu privé is of met collega’s, leidinggevenden, klanten, leveranciers of opdrachtgevers. Hierdoor kan ongemerkt cruciale input en informatie ons volledig ontgaan. Zowel de ware bedoeling van wat iemand zegt of vraagt als de informatie die je nodig hebt om een opdracht goed uit te voeren, een situatie goed in te schatten of om uit een gesprek te halen wat je voor ogen had.

In deze training leer je om situaties snel in te schatten en tijdens gesprekken zó te observeren, dat je hier al tijdens het gesprek maar ook zeker in de periode daarna direct van kunt profiteren. Zo leer je alles te ‘lezen’ wat gezegd maar ook niet gezegd wordt. Hoe denkt de ander over mij? Heb ik de ander overtuigd en zo niet, waarom niet? Meent hij wat hij zegt of was zijn antwoord sociaal wenselijk, uit beleefdheid of was het wat hij echt dacht? Heeft de ander begrepen wat ik uitgelegd heb? Wat is de werkelijke vraag achter de vraag? Wat zit die ander toch dwars? Verwacht hij zijn deadline wel of niet te gaan halen? Spreekt hij de waarheid? Ga ik die opdracht, functie of baan krijgen? Wordt deze lead een klant? Wordt het tijd om het gesprek af te ronden? Hoe kan ik de ander overtuigen of is hij al overtuigd? Zijn er nog meer leveranciers die meedingen? Pak ik de onderhandeling goed aan? Waarom is hij er niet met zijn gedachten bij? Wordt er meer ‘gezegd’ dan ik op dit moment zie? En zo kun je zowel in je zakelijke als persoonlijke leven nog vele voorbeelden verzinnen waarin het tussen de regels door lezen en observeren van gedrag, non-verbale communicatie, intonatie, micro-expressies, emoties en de context je voordeel gaat opleveren.

Door al tijdens een situatie of een gesprek te observeren, en zowel de non-verbale communicatie als de mimiek en intonatie op te merken en te kunnen plaatsen, krijg je de kans om de situatie te keren of het gesprek nog aan te passen en bij te sturen. Je kunt schakelen op het moment dat het er toe doet. Dit kan er voor zorgen dat je de opdracht net wel krijgt, de baan binnenhaalt, de klant scoort, de medewerker aan je kant krijgt, de deadline haalt, de strategie van de ander doorziet, een betere prijs bij je leverancier krijgt of de waarheid boven tafel kunt krijgen. Het doelgericht kunnen waarnemen, het juist interpreteren en het beheersen van de gesprekstechnieken om een situatie of gesprek te kunnen keren zijn dan ook essentieel voor iedereen die in zijn zakelijke en persoonlijke leven sterker wil staan in gesprekken, situaties wil kunnen beïnvloeden en beter geïnformeerd wil zijn. Je komt voor minder verrassingen te staan, kunt problemen al aan zien komen voordat ze gebeurd zijn. Je kunt communicatiestoornissen, fouten en tijdverlies voorkomen. Je kunt irritatie, onvrede en onduidelijkheden vroegtijdig wegnemen waardoor ze niet hoeven te escaleren. Je kunt weerstand signaleren en krijgt zicht op de primaire gedachten van de ander. Je kunt relaties met anderen versterken en komt beter te liggen bij meerdere soorten gesprekspartners. Dit versterkt het draagvlak dat je krijgt en maakt de omgang, zelfs met mensen die je minder goed liggen, plezieriger voor beiden. Je wordt effectiever en zult sneller het respect van de ander krijgen doordat zij zich gehoord voelen. Dit kan je veel opleveren in zowel je zakelijke als je persoonlijke leven.

In drie intensieve dagen zul je werken aan je observatievermogen, emotionele intelligentie en afstemmingsvaardigheden, waarbij je gedrag en emoties leert onderscheiden, herkennen, interpreteren en hier op te anticiperen. Je leert je passies ontdekken, begrijpt wat bij je past en wat niet en vergroot je zelfkennis. Je leert je dromen, drijfveren en doelen te onderkennen, je talenten optimaal in te zetten en beter om te gaan met spanning, ongeduld en stress. Je verhoogt je veerkracht, geluksgevoel, houdt focus en wordt evenwichtiger. Je leert boven gesprekken te ‘vliegen’ in plaats van er in te zitten. Doordat je meer inzicht krijgt ga je minder vanuit je primaire emoties reageren en meer bewust anticiperen om je doelen te bereiken. Je leert je beter af te stemmen door je effectiever te uiten zonder dat je hiervoor van binnen hoeft te veranderen. Je komt hierdoor evenwichtiger, duidelijker en meer in balans over en zult je gemakkelijker kunnen begeven in verschillende al dan niet geladen gesprekssituaties. Je wordt sensitiever, empatischer, krijgt meer respect en hebt duidelijk situaties beter onder controle. Je eigen emoties en non-verbaal worden minder leesbaar, terwijl anderen juist een open boek voor je worden. Je zult je na de training als mens rijker voelen in kennis en een paar extra ogen zullen voor je geopend zijn. Kortom; een must voor iedereen die zich in de zakelijke arena beweegt.

Deze training is een vervolgtraining en past als onderdeel in een reeks, waarbij onze basistrainingen een goede basis vormen. Wij laten alleen deelnemers aan deze training toe die de basistraining reeds gevolgd hebben zodat iedereen bij aanvang over dezelfde basiskennis beschikt en we meteen de diepte in kunnen gaaan.

 Werkwijze

Je hoeft dit niet allemaal alleen te doen. Al vanaf het moment dat je met ons in contact komt, zal een enthousiaste trainer aan je gekoppeld worden die je hierbij gaat helpen. Zo kun je vooraf al een vrijblijvend telefoongesprek hebben met je eigen trainer om de leerdoelen door te nemen of te kijken welke groep bij je past. Voordat de training start vul je voorbereidende vragen in om je leerdoel voor jou en je trainer duidelijk te krijgen. Samen met je trainer, maar ook met je medecursisten, kom je er vervolgens in de trainingsdagen achter hoe je het geleerde direct kunt toepassen in jouw persoonlijke praktijk. We kijken dan zowel naar je karakter, je kwaliteiten, je voorkeursgedrag, verbale- en non-verbale communicatie en je zelfpresentatie. Door de dagen heen krijg je verschillende analyses en gerichte adviezen van je trainer alsmede feedback van je medecursisten en dit allemaal in een constructieve, ongedwongen en prettige sfeer. Samen gaan we naar situaties en gesprekken kijken van anderen waardoor je de ervaring en het vertrouwen krijgt dat je het na de training ook zelf kunt. In de tussenliggende weken kun je direct oefenen en resultaat zien.

Resultaten

  • je hebt een direct toepasbaar inzicht in de betekenis van gedrag, houding en uitingen van anderen
  • je kunt deze informatie gebruiken om te anticiperen, schakelen, positief beïnvloeden en interveniëren om zo gesprekken bij te sturen op het moment dat het er toe doet
  • je bent in staat gedragsinformatie te gebruiken om relaties te versterken, vergemakkelijken en verdiepen waardoor beiden hier voordeel bij behalen en het contact als plezieriger zullen ervaren
  • je kunt door het vroegtijdig signaleren van weerstand, irritatie, onvrede, onbegrip of onduidelijkheid o.a. fouten, communicatiestoornissen, escalaties en tijdverlies voorkomen en corrigeren als ze nog niet uitgegroeid zijn
  • je krijgt zicht op de primaire gedachten en gevoelens van de ander en kunt hierop anticiperen, waardoor je meer acceptatie, draagvlak, respect en empathie krijgt doordat de ander zich begrepen en gewaardeerd voelt
  • je kunt ‘lezen’ wat er gezegd en niet gezegd wordt, de vraag achter de vraag achterhalen en signaleren of je nog op een lijn zit met de ander of je de ander overtuigd hebt en zo nee hoe je dit alsnog kunt bereiken
  • je weet hoe je stroef lopende contacten gemakkelijker kunt laten verlopen en hoe je weerstand kunt ombuigen in meegaand gedrag
  • je bent in staat om waarheden van onwaarheden te onderscheiden, door sociaal wenselijk gedrag heen te prikken en komt door het inzetten van nieuw aangeleerde sensitiviteit voor minder verrassingen te staan
  • je begrijpt waarom de een je beter ligt dan de ander, waarom je naar bepaalde mensen toe trekt en waarom bepaalde mensen je beste of minder goede kant naar boven brengen en hoe je hier mee om kunt gaan
  • je leert constructiever om te gaan met de emoties van jezelf en anderen waardoor je boven gesprekken kunt ‘vliegen’ in plaats van er in te zitten, je primaire emoties beter kunt begrijpen en reguleren en emotioneel beladen gesprekken of situaties gemakkelijker kunt overzien en bijsturen
  • je begrijpt hoe je door je gericht af te stemmen, gesprekken, situaties en relaties ten goede kunt beïnvloeden, waardoor zowel jezelf, je organisatie als de ander zich hier goed bij voelt en van kan profiteren
  • je komt door nieuwe inzichten en vaardigheden evenwichtiger, overtuigender, sensitiever, duidelijker, empatischer en meer in balans over en zult meer controle hebben over verschillende soorten situaties
  • je kunt ideeën, meningen, standpunten en besluiten makkelijker aan anderen duidelijk maken en wordt sneller geaccepteerd, geloofd, begrepen en in groepen opgenomen
  • je eigen emoties en non-verbale uitingen zijn minder leesbaar, terwijl anderen juist een open boek voor je worden
  • je zult je na de training als mens rijker voelen in kennis en extra ogen zullen voor je geopend zijn
  • je leert je passies ontdekken, begrijpt wat bij je past en wat niet en vergroot je zelfkennis. Je leert je dromen, drijfveren en doelen te onderkennen, je talenten optimaal in te zetten en beter om te gaan met spanning, ongeduld en stress. Je verhoogt je veerkracht, geluksgevoel, houdt focus en wordt evenwichtiger.
Eerstvolgende trainingen
di 30-04-2024, di 07-05-2024, di 14-05-2024
Van 9.30 uur tot 17.00 uur; materiaal, arrangement en lunch inclusief. Alles inclusief (excl. btw) € 1.695,00.Brochure Inschrijventrainingslocaties
Communicatie training voor een duidelijke prijs

Prijs inclusief

3 dagen training van een ervaren trainer
Certificaat van deelname
Materiaal, intake en support
3x arrangement, zaal en luxe lunch
alles inclusief trainingen om beter te communiceren

Je investering; duidelijk en overzichtelijk

Ga ook 3 dagen intensief werken aan je skills met een leuke groep en een toptrainer voor de all-in prijs van € 1.695,00 excl. btw. Nog niet overtuigd? Neem dan gerust contact of op of vraag onze uitgebreide brochure aan

trainingslocatie cursus Communiceren, profileren, emotionele intelligentie en non-verbale vaardigheden (gevorderd)

Trainingszaal op een prettige locatie

Focus jezelf op de training en laat het je aan niets ontbreken. Aan alles is gedacht zodat jij het optimale rendement kunt halen en natuurlijk is alles inclusief. lees meer

trainingslunch communicatietraining

Inclusief is dan ook echt inclusief

Bij ons heb je geen verrassingen achteraf want alles is inclusief zoals de zaal, een befaamde lunch, materialen, arrangementen, gemotiveerde trainer, snacks, fruit, drankjes, intakegesprek en een certificaat. lees meer

Werken aan je manier van communiceren

3 lesdagen op een luxe locatie

Je brengt 3 dagen verspreid over weken door met een ervaren trainer, een leuke groep en op een prettige locatie. Kun je niet op een van de dagen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. lees meer

bereikbare communicatietrainingen op een toplocatie

Makkelijk bereikbaar met auto én ov

Ruim voldoende parkeerruimte en gunstig gelegen nabij uitvalswegen. Onze locaties zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Wil je op de locatie overnachten, dan zijn op een aantal locaties hotelkamers aanwezig. lees meer

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Gratis telefonisch intake gesprek

Om zo goed mogelijk aan te sluiten op jouw wensen neem je, als je dit wilt, samen met je trainer vooraf je wensen door en maak je samen je leerdoel duidelijk. Zo weet je zeker dat je verwachtingen uitkomen. plan je intakegesprek

Wij horen graag waarin we jouw manier van communiceren kunnen verbeteren.

Exclusief organiseren

Het is mogelijk om als organisatie of team een training exclusief te reserveren. Dit organiseren wij graag voor je. Door het claimen van exclusiviteit kun je zelf aangeven wie je aan de training wilt laten deelnemen.

Vergelijkbare trainingen...
cursus Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Beïnvloeden en overtuigen in relaties en gesprekken
Bouw aan je skills om gesprekken en de uitkomsten daarvan in lijn te zetten met je doelen. Bouw actief aan relaties leer gesprekken om te buigen en beïnvloeden...
cursus Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Talentontwikkeling, zelfreflectie en persoonlijke kwaliteiten
Haal het meeste uit je talenten, kwaliteiten en persoonlijkheid en die van anderen, zodat je evenwichtiger in het leven staat, minder stress ervaart en meer con...
cursus Persoonlijke uitstraling, kwaliteiten en profilering
Persoonlijke uitstraling, kwaliteiten en profilering
Sta sterker met een bewuste uitstraling, authentiek vanuit je kwaliteiten, krachtig vanuit je talenten en profilerend vanuit je vermogens
Communicatie
Effectief communiceren
Succesvol beïnvloeden
Persoonlijke kracht
Solliciteren
Houding & uitstraling
Persoonlijke uitstraling
Profileren
Persoonlijke kracht
Leidinggeven
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor leidinggevenden
Aansturen en coachen
Verkopen & adviseren
Jezelf 'verkopen' in gesprekken
Overtuigen en beïnvloeden
Profileren voor verkopers en adviseurs
Excelleren in communiceren en beïnvloeden
Talentontwikkeling & kwaliteiten
Zelfreflectie, talentontwikkeling en kwaliteiten
Intelligent omgaan met je talenten
Persoonlijke kracht, motivatie en communicatie
Persoonlijk leiderschap
Persoonlijke uitstraling
Persoonlijk leiderschap
Assertief profileren